Zajímavosti o vznášedle aneb ve zkratce
GO (generální oprava) mého vznášedla
Vznášedlo je vytvořeno z laminátového korpusu a to dvojkomorově. Je to pro to, aby se na vodě chovalo jako loďka pokud se s ním jezdí (lítá) po vodě. Vznášedlo jezdí (lítá) po jakémkoliv povrchu. Trávě, sněhu, ledu i po vodě. Na obrázku je znázorněn princip.
Tento typ vznášedla byl vyvinut v dílně Slovinkého výrobce. Po čase odkoupil licenci náš kamarád a podnikatel z Liberce, který pokračuje v jeho výrobě. Typ vznášedla je konstruován způsobem, že 1/3 vzduch od vrtule jde do kapes a 2/3 vzduchu jdou do tahu – tedy letu.
Po obvodě jsou speciální kapsy z pogumovaného materiálu v počtu 55 kusů.
Na zádi jsou kapsy sešity tak aby pomáhaly směru pohybu dopředu.
Takto vypadal skelet zespoda před opravou
Oprava celého spodku.
Montáž nerezového plechu
Tento typ vznášedla je pouze pro pohyb dopředu ale jsou i záchranářské vznášedla, která se na místě otáčejí nebo couvají.
Vznášedlo se řídí pomocí řídítek jako na kole a nemá žádnou brzdu ani řazení.
Má pouze plyn a brzdí se ubráním plynu společně s třením o momentální povrch.
Pro toto vznášedlo byl použit motor z motocyklu Suzuki typ 650 SV s výkonem 51 KW (70k) při 9000 ot/min.
Před GO
Po GO
Pro maximální rychlost je potřeba mít co nejlepší povrch a to je buď, tráva střihu angličák, vodní plocha, zamrzlá plocha nebo zasněžená louka. Nevýhodou u vznašedla je, že při létání se používá v převážné části plný plyn a to vysvětluje velkou spotřebu benzínu.
Má docílená maximální rychlost je změřena na trávě na letišti Karlovy Vary – Hory 70 km/h a to změření rychlosti s pomocí terénní motorky s tachometrem stylem start-cíl. Dá se jezdit i ve dvou dospělých tak jak je to na fotce, ale zde je důležitá koordinace pohybu.
U nás je na prvním místě bezpečnost který pochází z mého povolání, takže základní prvky jakožto
bezpečnostní zóna oddělena kužely, poučením před jízdou s podpisem o poučení.
Jeden z bezpečnostních prvků je vypínání motoru
přes vysílačku 2,4 GHz viz. foto.
GO oprava a hlavně přechod z řetězu na řemen.
Na fotkách je detailně vidět přechod na Carbonový řemen o šířce 36 mm.
Tuto šíři mi žádný z prodejců nedoporučoval. Jejich doporučení bylo v minimální šíři 50 mm.
To jsem nedodržel a celou sezónu jsem s 36 mm úspěšně absolvoval.
Detail přestavby:
Toto je přívěsný vozík který byl zkonstruován jako první v ČR pro převoz vznášedel tohoto typu.
Nyní bych rád popsal, co se mi povedlo.
Bylo to létaní samotného vznášedla po kruhového objezdu. Stalo se to v Karlových Varech na kruhového objezdu u Tesca. Praskly mi popruhy a vznášedlo se odporoučelo z vleku.
Zrovna nejfrekventovanější dobu okolo 13 hodiny ve všedním dnu. Popruhy byly říznuty jako žiletkou. Dopadlo to dobře, byl poškozen vepředu malinko spodek. Toto je následek
Na závěr pár fotek když jsem vznášedlo pořídil.
Takto vypadalo nakoupené vznášedlo.